Data publikacji: 2017-10-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: ŚWIATOWY DZIEŃ WZROKU 2017: ZOBACZ LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ
Kategoria: LIFESTYLE, Gwiazdy
Podczas Światowego Dnia Wzroku gwiazdy wspólnie z ekspertami apelują o ochronę wzroku dzieci i młodzieży. Projektantka Lidia Kalita, psycholog Małgorzata Ohme, a także Ewa Kasprzyk i Kasia Cichopek – i wielu innych – zachęcają do regularnej troski o wzrok najmłodszych!
Podczas wydarzenia, zorganizowanego 12 października w Warszawie przez Grupę Essilor, osoby publicznie znane i popularne zaapelowały o dbałość o wzrok najmłodszych.
– Już od pierwszego momentu rodzice nawiązują kontakt z dzieckiem poprzez wzrok, a z każdą chwilą umacnia się on poprzez zdolności koncentrowania wzroku na twarzy czy odpowiadania uśmiechem na uśmiech dorosłego – mówi Małgorzata Ohme, psycholog – Dziecko, które dobrze widzi, szybciej się rozwija: jest bardziej aktywne, otwarte, kreatywne i szybciej rejestruje bodźce z otaczającego je świata.
To ogromnie ważne, by regularnie badać wzrok dzieci i młodzieży, a jeśli trzeba – zapewnić odpowiednie okulary. Przekonywały o tym licznie zgromadzone gwiazdy – w tym Stanisław Karpiel-Bułecka, Ewa Kasprzyk, Kasia Cichopek, Lidia Popiel, Ewa Pacuła, Marzena Rogalska, Natalia Jakuła, Beata Sadowska, Paulina Chylewska, Bogna Sworowska, Ilona Felicjańska, Marcin Hakiel – i wielu, wielu innych.
Podczas śniadania prasowego przedstawiono wyniki projektu „Zobacz lepszą przyszłość”. To program profilaktyki wad wzroku dla najbardziej potrzebujących: podopiecznych domów dziecka. W 2017 roku Grupa Essilor zaprosiła 4 000 dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 26 lat z 250 placówek opiekuńczo-wychowawczych z całego kraju. Do przeprowadzenia badań zgłosiło się 100 specjalistów-wolontariuszy. Blisko 1 000 podopiecznych otrzyma nowe okulary.
Do grona partnerów programu dołączyła Fundacja Przyjaciółka – podczas śniadania prasowego podpisano porozumienie o współpracy. Natomiast ambasadorką programu została projektantka, Lidia Kalita.
– Światowy Dzień Wzroku to świetna okazja, by podkreślać, jak ważny jest to zmysł – szczególnie dla najmłodszych – mówi Lidia Kalita – Cieszę się, że organizatorzy programu „Poznaj lepszą przyszłość” zaproponowali mi współpracę. Jestem całym sercem zaangażowana w ten program.
Ambasadorka programu przygotowała unikalny upominek dla podopiecznych domów dziecka: etui na okulary, zaprojektowane specjalnie z okazji Światowego Dnia Wzroku! Podczas spotkania goście chętnie poddawali się komputerowemu badaniu wzroku.
Dalsze informacje o programie: https://www.youtube.com/watch?v=jFe99j5Hzx8
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Gwiazdy